Functieprofiel Klachtenfunctionaris

Let op! Deze vacature is reeds vervuld.

Met een klein, hecht team van klachtenfunctionarissen streef je één doel na: het oplossen van klachten en geschillen in de eerstelijns zorg. Ben jij een ervaren klachtenfunctionaris met hart voor de medemens, sta je stevig in jouw schoenen en ben je bovendien minimaal 16 uur per week beschikbaar? Dan komen we graag met jou in contact!

Dit ga je doen...

Klachtenafhandeling

Als klachtenfunctionaris ben je het aanspreekpunt voor patiënten. Je luistert naar hen en geeft adviezen over de weg die gevolgd kan worden bij het zoeken naar een oplossing en/of het indienen van een klacht. Streven daarbij is volledige afhandeling van de klacht en herstel van de vertrouwensrelatie tussen klager en aangeklaagde.
Telefonische ontvangst

De klachtenfunctionaris draagt tevens zorg voor het eerste (telefonische) contact met patiënten en verzorgt de registratie en archivering van klachten.  
Organiseren

Het organiseren van bijeenkomsten van het netwerk en het verzorgen van bijvoorbeeld inhoudelijke presentaties op het gebied van klachtenopvang en klachtenbemiddeling.
Netwerk

De klachtenfunctionaris zal actief deel uitmaken van het netwerk van klachtenfunctionarissen.

Dit mag jij van ons verwachten

  • Een jaarcontract met uitzicht op vast dienstverband.

  • Een salaris tussen €3.600 en € 4.800 bruto per maand op basis van een fulltime dienstverband.

  • De CAO Ziekenhuizen heeft mooie secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals 8,33% van het jaarsalaris als vakantiebijslag en eindejaarsuitkering en zogenaamde ‘persoonlijk levensfase budget (PLB)’ uren.

  • Mogelijkheid om te werken vanuit ons kantoor in Eindhoven of vanuit je eigen thuissetting, waar dan ook in Nederland.
  • Het aantal uren is in overleg en hierin zijn wij flexibel van maandag tot en met donderdag. 

  • Skge maakt een goede balans tussen werk en privé mogelijk.

  • Een klein, hecht team binnen een gezellige, veilige werkomgeving (met hart voor de medemens).

  • Ruimte om je te ontwikkelen in een jonge, dynamische en groeiende organisatie.

Wat heb jij ons te bieden?

  • Je beschikt over HBO werk- en denkniveau, aangevuld met een opleiding tot klachtenfunctionaris dan wel bemiddelaar (dit is een pré, maar geen vereiste).

  • Je hebt kennis van zorgorganisaties, klachtenprocedures en relevante wetgeving.

  • Je hebt ervaring in het begeleiden en/of ondersteunen van klachtenprocedures. 

  • Kennis van software zoals AFAS, Word, Excel en PowerPoint is een pré.

  • Je staat stevig in je schoenen en kunt omgaan met emotionele en/of verbaal agressieve mensen.

  • Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden in de Nederlandse taal.

  • Verder zijn de volgende eigenschappen op jou van toepassing: flexibel, accuraat, zorgvuldig, assertief, representatief, integer en betrouwbaar.

Samen lossen we het op!

Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (skge) is een onafhankelijke organisatie en staat voor laagdrempelige klachtenbemiddeling, waarbij we zowel de patiënt als de zorgverlener willen helpen om tot een voor alle partijen bevredigende oplossing te komen, onder het motto: “samen lossen we het op”. 

Zo maken we samen de gezondheidszorg beter. Als klager en zorgverlener er in de klachtenbemiddeling niet uitkomen, kunnen zij naar de onafhankelijke geschillencommissie gaan en om een bindend oordeel vragen. Meer informatie over onze dienstverlening vind je op www.skge.nl

Waardevolle informatie en kennis uit de praktijk voor patiënt & zorgverlener

Melding

In verband met de feestdagen zijn wij tot en met 6 januari (telefonisch) minder goed bereikbaar. Ook kan het langer duren dan gebruikelijk voor wij contact met u opnemen. Op donderdag 2 januari zijn wij gesloten. Wij wensen u fijne feestdagen en alle goeds voor 2025.