Ik heb een klacht over mijn zorgverlener. Het liefst leg ik die klacht meteen voor aan de geschilleninstantie. Kan dat, of moet ik toch eerst naar de klachtenfunctionaris?

Als u er samen met de zorgverlener niet uitkomt, kunt u uw klacht ook voorleggen aan de klachtenfunctionaris. Er kunnen echter situaties zijn, waarin het niet redelijk is om te verwachten dat u de klacht met de zorgaanbieder bespreekt of meewerkt aan bemiddeling. Bijvoorbeeld in geval van seksuele intimidatie. In zulke gevallen kunt u de klacht direct bij de geschilleninstantie indienen. Het is aan de geschilleninstantie om te beoordelen of uw klacht zonder klachtbemiddeling ontvankelijk is.

Waardevolle informatie en kennis uit de praktijk voor patiënt & zorgverlener

Melding

In verband met de feestdagen zijn wij tot en met 6 januari (telefonisch) minder goed bereikbaar. Ook kan het langer duren dan gebruikelijk voor wij contact met u opnemen. Op donderdag 2 januari zijn wij gesloten. Wij wensen u fijne feestdagen en alle goeds voor 2025.