EHBO – Eerste Hulp Bij Onvrede
Klachtenfunctionarissen Margo van Weert en Harma Vos spreken over EHBO – Eerste Hulp Bij Onvrede – gesprekken met zowel patiënten als zorgverleners. Het gesprek voordat onvrede een klacht wordt. Zij geven ruimte aan emotie om daarna hulp te bieden op de weg naar het herstel van vertrouwen. Een podcast met relatie naar de aflevering ‘Ongemak in het kwadraat’ waarin Margo en Harma hun professionele ervaringen heel persoonlijk benaderen.
Ongemak in het kwadraat
Als een zorgafspraak met de zorgverlener niet het gewenste resultaat oplevert, dan ga je niet alleen met je (fysieke) klacht naar huis, maar ook met het ongemak van de teleurstelling over de geboden hulp. Het is niet eenvoudig om over ongemak te praten. Kun je en durf je je kwetsbaar op te stellen? Voel je je daar veilig genoeg voor? Want, als je niks doet wordt het niet vanzelf beter. Deze podcast is een vervolg op ‘EHBO – Eerste Hulp Bij Onvrede’ over de kunst van het goede gesprek aangaan.